МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ЕТИКА ТА ДЕОНТОЛОГІЯ В СТОМАТОЛОГІЇ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ І КУРСУ

Автор(и)

  • О.Ю. Стоян Навчально-науковий інститут післядипломної освіти Харківського національного медичного університету
  • Н.М. Савєльєва Навчально-науковий інститут післядипломної освіти Харківського національного медичного університету
  • Т.В. Томіліна Навчально-науковий інститут післядипломної освіти Харківського національного медичного університету

DOI:

https://doi.org/10.35220/2078-8916-2024-54-4.34

Ключові слова:

навчальний процес, мотивація, лікарі- стоматологи, етика, деонтологія, дистанційне навчання

Анотація

Попри те, що Україна вже третій рік потерпає від російської агресії, Харківський Національний медичний університет продовжує готувати майбутніх лікарів- стоматологів, які відповідають вимогам сучасного ринку праці, як в Україні, так і на міжнародному рівні. Навчальний процес в сучасних реаліях потребує модернізації, коли створюються оптимальні умови для професійного становлення майбутніх фахівців. Важливим напрямком у цьому є особистісна орієнтація освіти, оновлення її змісту і форми, запровадження новітніх освітніх технологій. Мета дослідження. Визначити мотивації доцільності впровадження у навчальний процес вибіркової дисципліни «Етика та деонтологія в стоматології» для студентів І курсу стоматологічного факультету ХНМУ. Матеріали та методи. Проведено аналіз та узагальнення науково-педагогічної та методичної літератури щодо дисциплін за вибором, які пропонуються студентам І курсу стоматологічного факультету ХНМУ для обґрунтування введення нової теми вибіркової дисципліни та доцільності її запровадження в навчальний процес. Результати дослідження. Вперше, у 2024-2025 навчальному році, кафедра стоматології Навчально-наукового інституту післядипломної освіти ХНМУ долучилась до розробки вибіркової дисципліни для студентів стоматологічного факультету. Постало питання щодо необхідності саме кафедрі післядипломної освіти звернути на це увагу і вперше запропонувати нову вибіркову дисципліну «Етика та деонтологія в стоматології» саме студентам І курсу стоматологічного факультету. Мотиваційним моментом для студентів саме І курсу соматологічного факультету щодо необхідності вивчення навчальної дисципліни «Етика та деонтологія в стоматології» є необхідність опанування комплексом професійних та загально-етичних питань у взаєминах лікаря-стоматолога і стоматологічного пацієнта на сучасному етапі розвитку суспільства із визначенням правових аспектів професійної діяльності стоматолога. Висновки. Вивчення дисципліни за вибором «Етика та деонтологія в стоматології» дозолить створити передумови для покращення і поглиблення знань і вмінь студентів та сприяти формуванню фахових компетентностей майбутніх лікарів-стоматологів. 

Посилання

Верхоланцева В. О., Паляничка Н. О. Особливості вибору вибіркових дисциплін на спеціальності «галузеве машинобудування». Збірник науково-методичних праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. 2021. Вип. 24. URL: http://surl.li/vxtsjp

Основи деонтології в стоматології: [посібник для студентів та лікарів] / Г. П. Рузін, та ін. ; за ред. Г. П. Рузіна. Вінниця : Нова книга, 2008. 120 с.

Про вищу освіту. Закон України. 2014. № 37-38. 01.07.2014. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18

Біденко Н. В., Остапко О. І., Коваль О. І. Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванні фахових компетентностей майбутніх лікарів–дитячих стоматологів. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». 2023. №3 (54). С. 9–13. DOI: http://doi.org/ 10.15587/2519-4984.2023.281231

Kulbashna Y., Iryna S., Zakharova V. Future Doctors’ Professional Competence Formation in Medical Universities with Innovative Pedagogical Technologies. Open Journal of Social Sciences. 2019. №7(3). Р. 231–242. doi: https://doi.org/10.4236/jss.2019.73020

Fincham D. Introducing Online Learning in Higher Education: An Evaluation Creative Education. 2013. Vol.4 №9, doi: 10.4236/ce.2013.49079.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13

Як цитувати

Стоян, О., Савєльєва, Н., & Томіліна, Т. (2025). МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ЕТИКА ТА ДЕОНТОЛОГІЯ В СТОМАТОЛОГІЇ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ І КУРСУ. Вісник стоматології, 129(4), 199–202. https://doi.org/10.35220/2078-8916-2024-54-4.34

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНИЙ РОЗДІЛ